4 סוגים של בעלי עסקים

למה זה חשוב? כדי להבין מי הם הלקוחות ש״קל יותר״ להצליח איתם (בשוק ה- B2B), ואולי גם להבין טוב יותר את העסק שלכם 🙂 אז בואו ננסה לאפיין אותם, להבין איך מזהים אותם? ואיך תכלס מתמודדים איתם?

 

#1 מקבלי ההחלטות

ללא ספק בעלי העסקים המועדפים עליי (דה. ברור)… פשוט כי קל יותר לעזור להם להצליח 🙂

המאפיינים:

  1. לרוב הם מחפשים ״מי״ יכול לעזור ולא ״איך״ זה יעזור להם.
  2. הם מבינים היטב מהו ההבדל בין ״השקעה״ ל-״בזבוז״ וכן יודעים לקבל החלטות מהר.
  3. הם מגיעים ליעדים שלהם מהר יותר מהאחרים.

איך מתמודדים עם מקבלי ההחלטות?

מראים להם את הדרך, מסבירים למה זו הדרך ועוזרים להם להגיע ליעדם בשלום 🙂

#2 קצרים בזמן

בעלי עסקים קצרים בזמן תמיד מאריכים לעצמם את הזמן. דבר שמגדיל עלויות ויוצר תסכולים רבים יותר (כי יש יותר שריפות שצריך לכבות).

המאפיינים:

  1.  לרוב הם חיים בנוהל כיבוי שריפות.
  2.  הם מחפשים את ה״איך״… יקחו עשרות קורסים ויצפו במאות סרטוני רשת של ״איך״ לפתור בעיה.
  3.  הם מחפשים קיצורי דרך ובכך הם מבזבזים יותר מזמנם וכספם.

איך מתמודדים עם קצרים בזמן?

עוזרים להם להבין שאין קיצורי דרך בכך שמראים להם שהקיצורי הדרך שהם לקחו לא באמת עבדו (אחרת למה הם מדברים איתנו?).

#3 סקפטיים

הסקפטיים יודעים וניסו הכל, בדרך כלל עסוקים בלהסביר כמה דפקו אותם (ולא נשאר להם זמן פנוי להקשבה 🙂

המאפיינים:

  1. הם ניסו הכל (לפחות זה מה שהם חושבים) ושם דבר לא עבד להם, דפקו אותם.
  2.  אבל, הם בכל זאת מחפשים מישהו שיעשה את העבודה בשבילם.
  3. הם תמיד רוצים ״לנסות״, כי הם לא חושבים שזה יעבוד.

איך מתמודדים עם סקפטיים?

עוזרים להם להבין שהאחריות היא שלהם (תפקידנו הוא רק לעזור להם).

#4 מתחדשים

בעלי עסקים שמתחילים דרך חדשה.

המאפיינים:

  1.  מבולבלים מעודף אינפורמציה שצרכו עד עכשיו.
  2.  בדרך כלל בעלי מוטיבציה גבוהה צמאים להצלחה.
  3.  קל מדי למכור להם.

איך מתמודדים עם מתחדשים?

מראים להם שהדרך שלכם היא הדרך הנכונה. היא זאת שבאמת תעזור להם להגיע לשלב הבא. רק חייבים לעשות זאת בזהירות (חשוב לא למכור חלומות לאנשים שלא מחוברים לקרקע כי מן הסתם יהיה לנו סיכוי קלוש להצליח איתם).

אם תרצו להבין בדיוק איך להגדיר את הלקוח המושלם עבור העסק שלכם, ההדרכה הבאה היא 100% בשבילכם…

לחצו כאן לקבלת גישה מלאה לאווטאר המושלם - חינם.

cross chevron-down