סימפלי - בית מלאכה דיגיטלי
תאם שיחה
EN

4 סוגים של בעלי עסקים

אחרי (כנראה) אלפי שיחות עם בעלי עסקים בתחום השירותים והידע, מצאתי שאני יכול לחלק אותם ל- 4 סוגים עיקריים…

למה זה חשוב? כדי להבין מי הם הלקוחות ש״קל יותר״ להצליח איתם (בשוק ה- B2B), ואולי גם להבין טוב יותר את העסק שלכם 🙂
אז בואו ננסה לאפיין אותם, להבין איך מזהים אותם? ואיך תכלס מתמודדים איתם?

#1 מקבלי ההחלטות

ללא ספק בעלי העסקים המועדפים עליי (דה. ברור)… פשוט כי קל יותר לעזור להם להצליח 🙂
המאפיינים:

  1. לרוב הם מחפשים ״מי״ יכול לעזור ולא ״איך״ זה יעזור להם.
  2. הם מבינים היטב מהו ההבדל בין ״השקעה״ ל-״בזבוז״ וכן יודעים לקבל החלטות מהר.
  3. הם מגיעים ליעדים שלהם מהר יותר מהאחרים.

איך מתמודדים עם מקבלי ההחלטות?
מראים להם את הדרך, מסבירים למה זו הדרך ועוזרים להם להגיע ליעדם בשלום 🙂

#2 קצרים בזמן

בעלי עסקים קצרים בזמן תמיד מאריכים לעצמם את הזמן. דבר שמגדיל עלויות ויוצר תסכולים רבים יותר (כי יש יותר שריפות שצריך לכבות).
המאפיינים:

  1.  לרוב הם חיים בנוהל כיבוי שריפות.
  2.  הם מחפשים את ה״איך״… יקחו עשרות קורסים ויצפו במאות סרטוני רשת של ״איך״ לפתור בעיה.
  3.  הם מחפשים קיצורי דרך ובכך הם מבזבזים יותר מזמנם וכספם.

איך מתמודדים עם קצרים בזמן?
עוזרים להם להבין שאין קיצורי דרך בכך שמראים להם שהקיצורי הדרך שהם לקחו לא באמת עבדו (אחרת למה הם מדברים איתנו?).

#3 סקפטיים

הסקפטיים יודעים וניסו הכל, בדרך כלל עסוקים בלהסביר כמה דפקו אותם (ולא נשאר להם זמן פנוי להקשבה 🙂
המאפיינים:

  1. הם ניסו הכל (לפחות זה מה שהם חושבים) ושם דבר לא עבד להם, דפקו אותם.
  2.  אבל, הם בכל זאת מחפשים מישהו שיעשה את העבודה בשבילם.
  3. הם תמיד רוצים ״לנסות״, כי הם לא חושבים שזה יעבוד.

איך מתמודדים עם סקפטיים?
עוזרים להם להבין שהאחריות היא שלהם (תפקידנו הוא רק לעזור להם).

#4 מתחדשים

בעלי עסקים שמתחילים דרך חדשה.
המאפיינים:

  1.  מבולבלים מעודף אינפורמציה שצרכו עד עכשיו.
  2.  בדרך כלל בעלי מוטיבציה גבוהה צמאים להצלחה.
  3.  קל מדי למכור להם.

איך מתמודדים עם מתחדשים?
מראים להם שהדרך שלכם היא הדרך הנכונה. היא זאת שבאמת תעזור להם להגיע לשלב הבא. רק חייבים לעשות זאת בזהירות (חשוב לא למכור חלומות לאנשים שלא מחוברים לקרקע כי מן הסתם יהיה לנו סיכוי קלוש להצליח איתם).

אם תרצו להבין בדיוק איך להגדיר את הלקוח המושלם עבור העסק שלכם, ההדרכה הבאה היא 100% בשבילכם…

לחצו כאן לקבלת גישה מלאה לאווטאר המושלם - חינם.

הכותב: ערן כץ

אני עוזר ללקוחות שלי להגדיל הכנסות ולגייס לקוחות לעסק שלהם במשרה מלאה כבר 13 שנה. רוב הלקוחות שלי דומים לעסק שלי והייתי מגדיר אותם כ״שירותים מקצועיים״ ו- ״מוצרי ידע״ — תחום ההתמחות שלי.

יכול לעניין אותך:

02/05/2022
מה חשוב יותר, שיווק או מכירות?

התשובה הקצרה היא, ש״מכירות״ בא לפני ״שיווק״. הסיבה לכך היא ש״שיווק״ היא בעצם מערכת (סיסטם) וה״מכירות״ הן חלק ממנה. עסק מתחיל בלי שיווק… עם פה לאוזן + הנחות ״מיוחדות״ לחברים. אז למה בכלל צריך שיווק? כי שיווק זה צמיחה, צמיחה צפויה ויציבה… דבר שכל עסק שרוצה לגדול צריך 🙂 היתרון הגדול של ״שיווק״ על ״מכירות״ […]

24/04/2022
היכן מתחבא השוק האידיאלי שלך?

נכון?… כן, עד כאן הכל ברור 🙂 אז איך עושים זאת? (האמת שזה דיי פשוט)… עושים זאת ע״י עבודה עם קהל מדוייק שממלא אותכם בתשוקה של ״לעזור להם לפתור את הבעיה הנכונה״… כי זה צעד סופר חשוב בדרך ליצירת עסק שיעמוד בציפיות שלכם ביחד עם העתיד הכלכלי שרציתם. אז הנה לכם פריימוורק שיוכל להבטיח לכם […]

18/04/2022
פרסום בפייסבוק, או פרסום בגוגל, זו השאלה?

אז, כנגד ארבעה קהלים דיבר המפרסם: אחד משלנו, אחד רשע, אחד תם ואחד שאינו יודע לשאול… אחד משלנו הוא הקהל הליבה שלנו, זה שמכיר אותנו, יכול להיות שהוא לקוח, נמצא באחד הרשימות או הקבוצות או דומה. זהו קהל חם ואיכותי מאוד שבאופן עקרוני קל יחסית למכור לו… אנו לא באמת צריכים את גוגל או פייסבוק […]

1 2 3 8
לכל המאמרים
סימפלי - בית מלאכה דיגיטלי | אילו העסק שלך היה יכול לדבר?

סימפלי

בית מלאכה דיגיטלי

הכשרה חדשה מבית סימפלי חושפת:

כיצד לקבל תשלום על סדנאות וירטואליות קצרות...

ואז, להשתמש בתהליך פשוט כדי להפוך את משתתפי הסדנאות ללקוחות הדגל שלך!

לפרטים נוספים
cross