5 טעויות שמנטורים עושים – וכיצד להימנע מהן

מנטורים מתחילים ואפילו מנוסים נתקלים לא פעם באתגרים שמונעים מהם לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

ערן כץ
16-12-24

החדשות הטובות? אפשר לזהות את הטעויות האלה – ולתקן אותן די בקלות.

אם את.ה מנטור שרוצה להוביל לשינוי אמיתי ולהגדיל את ההשפעה שלך, טיפים אלו נכתבו במיוחד בשבילך.

1. מתמקדים יותר מדי ב״תשובה״ ופחות מדי בשאלה

זו תחושת סיפוק נפלאה כשיש לך פתרון לכל בעיה, אבל לרוב הלקוח שלך לא מחפש מישהו שיפתור הכל במקומו – הוא מחפש מישהו שיאפשר לו להבין בעצמו.

איך נמנעים מזה?

במקום לספק תשובות מיד, שאל שאלות שמנחות את הלקוח לחשוב ולהגיע לתשובה הנכונה עבורו. דוגמאות לשאלות אפקטיביות:

  • ״איך זה מרגיש מבחינתך?״
  • ״מה דעתך, זה יכול לעבוד כאן?״
  • ״מהו הדבר הכי קטן שאפשר לעשות עכשיו כדי להתקדם?״

2. לא מתמקדים בלקוח האידיאלי

לא כל לקוח מתאים לכל מנטור. כשמנסים לעבוד עם כולם, מפספסים את אלו שבאמת זקוקים לך. את אלו שבאמת ניתן להתקדם במהירות וביעילות.

איך נמנעים מזה?

השקיעו זמן בזיהוי הלקוח האידיאלי שלך:

  • מי הוא?
  • מה האתגרים המרכזיים שלו?
  • כמה המומחיות שלך באמת יכולה לעזור לו?
  • וחשוב מכל – להתמקד באותם אנשים שבאמת יודעים להעריך את מה שאנחנו מביאים לשולחן – אותם אנשים שיש בך את התשוקה האמיתית לעזור להם.

3. מפחדים מלדבר על כסף

רבים מהמנטורים מרגישים לא בנוח לתמחר את השירותים שלהם בצורה נכונה להם, ולכן הם נשארים עם הכנסות נמוכות או לא פרופורציונליות לערך שהם מספקים.

איך נמנעים מזה?

מחיר הוא לא רק תגמול – הוא גם התחייבות מצד הלקוח. לקוח שמשקיע בעצמו דרך הכיס שלו, מחויב הרבה יותר לתהליך. לכן חשוב לדעת איך לתמחר את הערך שלך בביטחון.

4. מתעלמים מחשיבות המיתוג

המיתוג שלך הוא לא רק לוגו – מיתוג, הוא מה שהלקוחות חושבים כשהם שומעים את השם שלך. מנטורים רבים מדי מתמקדים רק בעבודה מול הלקוחות, ולא בונים לעצמם מותג חזק ומזוהה.

איך נמנעים מזה?

משקיעים זמן ומאמץ ביצירת נוכחות מקצועית. זה כולל:

  • יצוג ברור ואותנטי ברשתות
  • אתר שמציג את הערך הייחודי שלך
  • תוכן שמחזק את המומחיות שלך ומושך את הלקוחות הנכונים

5. עובדים בלי תוכנית ברורה

כמעט כל המנטורים מתחילים בתהליך מבלי להגדיר מטרות, שלבים ברורים או מבנה לתהליך. הלקוחות מרגישים את זה – וזה משפיע על התוצאות – ובגדול.

איך נמנעים מזה?

בונים תוכנית מנטורינג מסודרת. מגדירים:

  • מה התוצאה המצופה של הלקוח בסיום התהליך שלך
  • איך תיראה הדרך לשם
  • אילו צעדים ותוצאות יש לצפות לאורך כל צעד בדרך

כשיש מבנה ברור, קל יותר לך וללקוחות שלך לראות את התוצאות.

איך מתחילים לעשות את זה נכון?

אם נפלת באחת מהנקודות הללו – הכל טוב, זה לא קרה רק לך. רוב המנטורים נופלים בהם, ולא רק שמתחילים גם בשלבים המתקדמים יותר.

אבל בהחלט כל זה ניתן לתקן – ואנחנו כאן כדי לעזור.

בקהילת מנטור 360 אנחנו נותנים את כל מה שמומחים צריכים – במקום אחד עוצמתי ומדויק.

להצטרפות לקהילת המנטורים – לחיצה כאן

ערן כץ

עוזר לבעלי עסקים בתחום השירותים והידע (יועצים, מאמנים, יוצרי תוכן, סוכנויות וכל מה שביניהם) להגדיל משמעותית את הכנסות העסק שלהם במשרה מלאה.

יכולים גם לעניין אותך